L’escola de dansa de l’Esbart Rocasagna està formada aproximadament per una vuitantena de nens i nenes que any rere any gaudeixen d’aquesta activitat cultural del nostre poble.

Els dansaires poden començar a ballar als 4 anys, quan fan P4, i poden continuar fins a arribar al Cos de Dansa al voltant dels 16 anys.

Els nostres dansaires estan distribuïts en sis o set grups, depenent de les edats dels alumnes que s’inscriuen, depenent de les seves necessitats, etc.

Els grups estan formats per 15 o 20 alumnes amb 2 directors/es que s’encarreguen de desenvolupar l’activitat. Si el nombre d’alumnes supera els 20, o si hi ha algun alumne que necessita atenció especial, disposem de dues persones adultes per grup.

Els directors de l’escola de dansa són majors d’edat i tenen una experiència suficient i documentada en dansa, ja que tots han format part del Cos de Dansa de l’esbart en un moment o altre, o bé en formen part actualment. Els ajudants poden ser menors d’edat sempre que siguin balladors. A vegades també tenim mestres professionals que per la seva condició d’experts ens donen un cop de mà en les edats més petites.

Les activitats, danses, passos de dansa, objectius… estan dissenyats, pensats i distribuïts en funció de les edats dels nostres dansaires. El grau de dificultat augmenta al mateix ritme que l’edat. Els assajos són d’un dia a la setmana i d’una hora de duració, tot i que, quan els alumnes van creixent i depenent de les necessitats del grup, poden augmentar fins a 1 hora 30 minuts o en assajos especials de 2 h. Els nostres assajos estan distribuïts en tres franges molt diferenciades: escalfament, activitat de dansa o joc dansat i relaxació.

L’escola de dansa de l’Esbart Rocasagna vol aconseguir el desenvolupament integral i harmònic de tots els seus densaires, dels infants i adolescents, en les diferents dimensions que la dansa engloba: física, emocional, cognitiva, social i estètica.

ASPECTES QUE TREBALLEM:

  • A nivell emocional:
    • Autoconeixement i autoestima.
    • Concentració i responsabilitat.
    • Desinhibició, espontaneïtat i canalització de les emocions.
  • A nivell cognitiu:
    • Assimilació de conceptes.
    • Presa de decisions i pensament crític.
    • Història de les nostres tradicions.
  • A nivell físic:
    • Coordinació dinàmica general.
    • To muscular, força, flexibilitat.
    • Memòria corporal.
    • Ritme i musicalitat.
    • Percepció i consciència espacial.
  • A nivell social:
    • Col·laboració i intercanvi.
    • Respecte pels altres.
    • Reconeixement de la identitat.
    • Integració en el grup.
    • Comunicació.
  • A nivell estètic:
    • Enriquiment del llenguatge corporal i de moviment.
    • Coneixement dels diferents tipus de dansa catalana.

HORARIS, DIRECTORS/ES I ESPAIS D’ASSAIG


  • Coordinació Escola de Dansa: Alba Coma i Anna Romeu
  • Direcció artística: Carles Janer
_MG_5997
Imatge de l’Escola de Dansa el 2016